Search This Blog

Tuesday, 30 January 2018

KELEBIHAN MENGAMALKAN PROTEIN SOYA

Protein ni sangat penting untuk badan kita. Ia macam blok bangunan didalam badan kita, seperti batu bata rumah. untuk membina asas badan yang lebih sihat. Antara Kelebihan bila mengamalkan protein yang secukupnya adalah seperti:



1. Menggalakkan Kulit Berseri
Memenuhi keperluan kulit kita dengan protein berkualiti tinggi yang lengkap dengan acid amino penting untuk kulit berseri dan bercahaya. Protein soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu meningkatkan kulit menjadi lebih muda. Kajian juga menunjukkan bahawa mengkonsumsi isoflavon soya boleh meningkatkan keanjalan kulit.

2. Menguatkan Rambut dan Kuku
Rambut gugur dan rapuh sering dikaitkan dengan diet yang kurang dan kekurangan nutrisi, terutamanya protein. Dengan kekurangan asid amino, badan tidak dapat menghasilkan keratin. Akibatnya, rambut nipis dan rapuh dan kuku boleh dilihat.

3.Menyokong Kehamilan Sihat
Kehamilan yang sihat adalah penting untuk menyokong perkembangan bayi dan kesihatan ibu. Semasa mengandung, ibu mesti mengambil protein yang mencukupi untuk memenuhi keperluan janin yang semakin meningkat. Pengambilan protein secara konsisten semasa kehamilan boleh membantu meningkatkan berat badan janin dan ketinggian serta mengurangkan peratusan berat kelahiran rendah

4. Mengurangkan Gastritis Perut
Komitmen harian yang ketat boleh membawa keadaan lupa makan, yang menyebabkan masalah pencernaan, pembakaran, perut kembung atau gastritis dalam jangka panjang. Protein soya yang mudah dan berkhasiat memberikan ibu makanan segera bila-bila masa, di mana sahaja. Kajian telah menunjukkan bahawa protein soya mengurangkan penghasilan asid gastrik dan menjaga perut sihat.

5.Menggalakkan Pengeluaran Susu Ibu
Susu ibu adalah pemakanan terbaik untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi. Ia adalah alsi yang kaya dengan antibodi yang menyediakan sumber pertama kekebalan adaptif pada saluran usus yang baru lahir. Walau bagaimanapun, ibu yang sibuk cenderung mengabaikan diet mereka semasa menyusu. Protein soya berkualiti tinggi membantu memenuhi keperluan pemakanan protein ibu untuk menyokong perjalanan penyusuan yang lancar.



Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Pengedar Shaklee Paka (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu


Friday, 26 January 2018

5 TIP MEMILIH SUMBER PROTEIN YANG TEPAT

1. Tumbuhan vs berasaskan haiwan?
Samaada tumbuhan dan berasaskan haiwan kandungan protein adalah serupa. Walau bagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam atau lain mungkin mengandungi bahan kimia dan penyakit yang berbahaya. Protein soya mungkin lebih mudah dicerna, terutamanya di kalangan orang tua.

2. Tinggi vs Rendah Kolesterol Kandungan?
Protein berasaskan tumbuhan mengandungi kolesterol sifar.

3. Tinggi vs Kandungan Lemak Rendah?
Apabila ayam mengandungi  lemak tepu dan transfat, protein berasaskan tumbuhan pula bebas daripada lemak. Jadi penuhi diet kita dengan kekacang, lentil, tauhu dan biji-bijian yang memberikan pengambilan protein tanpa lemak berlebihan.

4. GMO vs bukan GMO?
GMO (organisma diubahsuai secara genetik) adalah tumbuhan, haiwan atau mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah diubahsuai menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. Ini telah dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan.

5. Sumber semulajadi vs sumber diproses?
Sekiranya mungkin, dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi seperti makanan yang diproses mungkin kehilangan kandungan nutriennya. Tetapi apabila anda tidak boleh atau tidak mendapat protein yang cukup dari diet anda, anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan anda semua asid amino dan kalsium penting untuk tulang dan gigi yang kuat.



Sebab tula azimah amat menyarankan korang semua mengambil ESP yang berasakan protein tumbuhan (kacang soya) bagi top up segala keperluan protein korang. Jadi tak perlu korang risau lemak belebihan la, kolestrol tiggi la, ayam cucuk boleh bawa penyakit la. Korang ambil je ESP ni..
confirm tanpa ragu.

Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Pengedar Shaklee Paka (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu


Monday, 22 January 2018

TULANG KUAT DAH KENAPA?

TULANG


Tulang kita terdiri daripada sel-sel sel darah yang penting untuk kesihatan keseluruhan kita. Ia sentiasa membina semula diri mereka dan bertambah kuat atau lemah bergantung kepada betapa aktifnya kita dan bagaimana kita membekalkan nutrien yang mereka perlukan.

Kita akan mula mengalami kehilangan ketumpatan tulang dalam usia 30-an. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan osteoporosis, penyakit senyap di mana tulang kehilangan mineral seperti kalsium sehingga menjadi rapuh dan mudah pecah.

Mengambil langkah-langkah kecil dalam menjaga tulang anda hari ini boleh membawa manfaat yang besar di kemudian hari.

Sunday, 21 January 2018

6 Sebab Mengapa Kita Perlukan Protein




Protein?
Protein adalah seperti blok bangunan didalam badan kita, seperti batu bata rumah. Membina asas yang lebih sihat dengan menyediakan orang yang tersayang dengan sumber protein yang terbaik untuk fungsi tubuh yang optimum kerana dengan sumber protein yang betul, keluarga kita akan tetap sihat dan bahagia. Lagipun, kebahagiaan keluarga anda adalah kebahagiaan kita kan. Jadi Kenapa protein.

Tuesday, 16 January 2018

5 Manfaat Polifenol Anda Perlu Tahu

Apakah Poifenol?

Polifenol  yang merupakan kumpulan sebatian yang dihasilkan dari tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan. POLIFENOL memberi warna sambil melindungi tumbuhan tersebut daripada penyakit dan jangkitan. Ia nya adalah:
  • Antioksidan yang kuat
  • Perangsang tenaga didalam sel dan meningkatkan kesihatan yang hebat

Dimanakah Polifenol Boleh Didapati?

Ia boleh didapati dari  beri, ceri, delima, epal, kacang dan teh hijau yang tinggi dengan POLIFENOL


5 MANFAAT POLIFENOL PADA KESIHATAN ANDA




1. Meningkatkan Paras Tenaga - pengambilan Polifenol  akan meningkatkan pengeluaran mitkondria - 'dinamo' dalam badan. Bila lebih  dinamo dihasilkan ia akan memberikan stamina yang lebih tinggi untuk prestasi dan produktiviti yang lebih baik

2. Sendi Yang Kuat - Hasil kajian mendapati pengambilan polifenol mampu melindungi tisu rawan dan kolagen [bukti kajian]

3. Imuniti Yang Kuat - Polifenols membantu meningkatkan sistem imuniti badan dan mengurangkan keradangan serta memendekkan tempoh penyakit

4. Ketajaman Minda - Polifenol mampu meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak, membantu penyakit alzheimer

5. Peningkatan Kesihatan  Reproduktif - Polifenol bertindak sebagai antioksidan dan mampu membaiki dan meningkatkan kualiti sperma dan ovum [bukti kajian]


Sebenarnya banyak lagi kebaikkan Polifenol ni. Nanti saya rungkaikan dalam entri yang lain.

Jadi kepada anda yang nak dapatkan manfaat Polifenol ni. Cuba VIVIX, sebab vivix mengandungi gabungan bahan utama yang tinggi Polifenol





Jadi dapatkan VIVIX anda hari ini!


Dapatkan VIVIX SHAKLEE ini dengan menghubungi saya:

Noor Azimah (ID 1121584)
No Tel: 0196173299
Email: n_azie_t@yahoo.com

COD area: Business Park Paka, McDonald Kerteh, MarryBrown Dungun

Luar Kawasan Paka, Kerteh & Dungun, boleh gunakan perkhidmatan POS LAJU/GDEX untuk penghantaran.

ATAU 

pembelian terus sila Klik Dibawah







Monday, 15 January 2018

VIVIX KAYA DENGAN POLIFENOL


Apa Itu Polifenol?



Polifenol merupakan sebatian semula jadi yang terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan minuman. Buah-buahan seperti anggur, epal, pir, ceri dan buah mengandung sehingga 200-300 mg polifenol per 100 gram dari berat badan produk segar tersebut.

Cara Daftar Ahli Shaklee

=======================
Cara Daftar Ahli Shaklee
=======================

Berikut adalah cara untuk mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE


  • Membuat Bayaran yuran RM75(sem) dan Rm85 (sbh srwk) - Pendaftaran yuran sebanyak RM75(sem) dan Rm85 (sbh srwk)  ini boleh dilakukan bila anda nak jadi ahli shaklee tanpa membuat sebarang pembelian. Pendek kata hanya nk daftar sahaja. Seterusnya, jika anda ingin membuat pembelian anda sudah layak untuk mendapatkan harga ahli.


 ATAU

  • Keahlian secara PERCUMA - Keahlian secara percuma dapat apabila anda ingin mendaftar dan membuat pembelian barang dalam jumlah lebih kurang RM650 atau bersamaan dengan 200 point. Contohnya pembelian Twin Pack VIVIX anda akan dapat keahlian secara PERCUMA!


SETIAP PENDAFTARAN AHLI SHAKLEE akan dapat manual kit ( buku produk, senarai harga buku resit dan flyers)

Untuk setiap pendaftaran perlu kemukakan maklumat berikut:

  1. Nama:
  2. IC:
  3. Alamat Surat Menyurat:
  4. No Tel:
  5. Email:
  6. Nama Suami:
  7. IC suami:
  8. No acc maybank (simpanan atau semasa)
  9. Cawangan Maybank:


JADI? Berminat untuk join ahli shaklee dan menjadi sebahagian dari ahli group saya? Boleh hubungi saya di talian berikut

Noor Azimah Tahir (ID 1121584)
No Tel: 019-6173299
Email: n_azie_t@yahoo.com

Sunday, 14 January 2018

APA ITU VIVIX


Setiap hari, sel-sel kita rosak akibat pendedahan alam sekitar, diet dan tekanan, yang boleh menyebabkan pembentukan radikal bebas. Radikal bebas boleh merosakkan komponen sel seperti DNA dan kerosakan ini dapat berkumpul dari masa ke masa.




Dengan VIVIX ia disokong oleh enam paten, Vivix mengandungi sejenis campuran polifenol (klik Sini untuk tahu apa itu POLIFENOL) yang bersifat semulajadi, yang direka untuk membantu melindungi dan membaiki DNA untuk memperlahankan penuaan pada level sel®. 


Apa itu VIVIX

Bahan-bahan utama yang terdapat di dalam VIVIX ini telah ditunjukkan dalam kajian makmal untuk mampu mengaktifkan pertahanan selular, meneutralkan radikal bebas dan memperlahankan perkembangan protein AGE yang merosakkan dan yang boleh menyebabkan penuaan selular.

Vivix adalah campuran polifenol kuat, dan eksklusif dengan bahan-bahan yang ditunjukkan dalam kajian makmal untuk memberi kesan positif empat mekanisme utama penuaan selular, termasuk membantu untuk melindungi dan membaiki kerosakan DNA , mempengaruhi pengawal selia genetik jangka hayat sel, menggalakkan mitokondria pengeluaran tenaga, dan pembentukan perlahan terhadap AGE (advanced glycation end products) 






Kebaikkan lain apabila konsisten mengamalkan VIVIX
  1. Menggalak penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan
  2. Membantu mengelakkan kanser – merencat sel kanser daripada menjadi semakin serius
  3. Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  4. Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  5. Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  6. Mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk
  7. Membantu dalam proses penurunan berat badan
  8. Menyokong kesihatan mata
  9. Meningkatkan kesihatan imum badan
  10. Menggalakan kesihatan keseluruhan

Dapatkan VIVIX SHAKLEE ini dengan menghubungi saya:
Noor Azimah (ID 1121584)
No Tel: 0196173299
Email: n_azie_t@yahoo.com
COD area: Business Park Paka, McDonald Kerteh, MarryBrown Dungun

Luar Kawasan Paka, Kerteh & Dungun, boleh gunakan perkhidmatan POS LAJU/GDEX untuk penghantaran.

ATAU 

klik dibawah untuk pembelian terus






Sunday, 7 January 2018

GEJALA SAKIT TUMIT DAN CARA MERAWATNYA?

SAKIT TUMIT

Sakit tumit boleh didefinasikan dengan pelbagai punca. Namun punca yang paling biasa ialah 'Calcaneal Spurr'. Calcanael spurr ialah tulang kecil (bony spurr) yang tumbuh pada tulang tumit (tulang calcaneum) kita.