Monday 15 January 2018

VIVIX KAYA DENGAN POLIFENOL


Apa Itu Polifenol?



Polifenol merupakan sebatian semula jadi yang terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin dan minuman. Buah-buahan seperti anggur, epal, pir, ceri dan buah mengandung sehingga 200-300 mg polifenol per 100 gram dari berat badan produk segar tersebut.



Produk yang dihasilkan daripada buah-buahan ini, juga mengandungi polifenol dalam jumlah yang banyak. Biasanya segelas wain merah atau secawan teh atau kopi mengandungi kira-kira 100 mg polifenol. Bijirin, kacang kering dan coklat juga menyumbang kepada pengambilan polifenol.

Secara amnya, Polifenol adalah metabolit sekunder tumbuhan dan umumnya terlibat dalam pertahanan terhadap radiasi ultraviolet atau pencerobohan oleh patogen. Dalam dekad yang lalu, terdapat banyak kajian berkaitan potensi manfaat kesihatan polifenol tumbuhan diet sebagai antioksidan.

Didalam kajian epidemiologi dan meta-analisa yang berkaitan sangat menyarankan bahawa penggunaan jangka panjang diet yang kaya dengan polifenol tumbuhan menawarkan perlindungan terhadap perkembangan kanser, penyakit kardiovaskular, diabetes, osteoporosis dan penyakit neurodegenerative. (merujuk kajian: Plant polyphenols as dietary antioxidants in human health and disease )


Yes! didalam vivix mengandungi sebatian polifenol yang tinggi membantu merawat hingga ke tahap sel. bahan-bahan yang terdapat didalam vivix seperti anggur muscadine, grape carrot,  polyganum cuspidatum dan elderberi eropah menghasilkan tinggi polifenol untuk diet anda.




Jadi dapatkan VIVIX anda hari ini!


Dapatkan VIVIX SHAKLEE ini dengan menghubungi saya:

Noor Azimah (ID 1121584)
No Tel: 0196173299
Email: n_azie_t@yahoo.com

COD area: Business Park Paka, McDonald Kerteh, MarryBrown Dungun

Luar Kawasan Paka, Kerteh & Dungun, boleh gunakan perkhidmatan POS LAJU/GDEX untuk penghantaran.

ATAU 

pembelian terus sila Klik Dibawah





No comments:

Post a Comment