Friday 26 January 2018

5 TIP MEMILIH SUMBER PROTEIN YANG TEPAT

1. Tumbuhan vs berasaskan haiwan?
Samaada tumbuhan dan berasaskan haiwan kandungan protein adalah serupa. Walau bagaimanapun, sumber berasaskan haiwan seperti daging merah atau ayam atau lain mungkin mengandungi bahan kimia dan penyakit yang berbahaya. Protein soya mungkin lebih mudah dicerna, terutamanya di kalangan orang tua.

2. Tinggi vs Rendah Kolesterol Kandungan?
Protein berasaskan tumbuhan mengandungi kolesterol sifar.

3. Tinggi vs Kandungan Lemak Rendah?
Apabila ayam mengandungi  lemak tepu dan transfat, protein berasaskan tumbuhan pula bebas daripada lemak. Jadi penuhi diet kita dengan kekacang, lentil, tauhu dan biji-bijian yang memberikan pengambilan protein tanpa lemak berlebihan.

4. GMO vs bukan GMO?
GMO (organisma diubahsuai secara genetik) adalah tumbuhan, haiwan atau mikroorganisma atau organisma lain yang genetiknya telah diubahsuai menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. Ini telah dikaitkan dengan pelbagai risiko kesihatan.

5. Sumber semulajadi vs sumber diproses?
Sekiranya mungkin, dapatkan protein anda dalam keadaan semulajadi seperti makanan yang diproses mungkin kehilangan kandungan nutriennya. Tetapi apabila anda tidak boleh atau tidak mendapat protein yang cukup dari diet anda, anda boleh memilih serbuk protein berkualiti tinggi yang memberikan anda semua asid amino dan kalsium penting untuk tulang dan gigi yang kuat.



Sebab tula azimah amat menyarankan korang semua mengambil ESP yang berasakan protein tumbuhan (kacang soya) bagi top up segala keperluan protein korang. Jadi tak perlu korang risau lemak belebihan la, kolestrol tiggi la, ayam cucuk boleh bawa penyakit la. Korang ambil je ESP ni..
confirm tanpa ragu.

Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Pengedar Shaklee Paka (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu


No comments:

Post a Comment