Tuesday 30 January 2018

KELEBIHAN MENGAMALKAN PROTEIN SOYA

Protein ni sangat penting untuk badan kita. Ia macam blok bangunan didalam badan kita, seperti batu bata rumah. untuk membina asas badan yang lebih sihat. Antara Kelebihan bila mengamalkan protein yang secukupnya adalah seperti:



1. Menggalakkan Kulit Berseri
Memenuhi keperluan kulit kita dengan protein berkualiti tinggi yang lengkap dengan acid amino penting untuk kulit berseri dan bercahaya. Protein soya mengandungi isoflavon yang mempunyai aktiviti estrogenik yang membantu meningkatkan kulit menjadi lebih muda. Kajian juga menunjukkan bahawa mengkonsumsi isoflavon soya boleh meningkatkan keanjalan kulit.

2. Menguatkan Rambut dan Kuku
Rambut gugur dan rapuh sering dikaitkan dengan diet yang kurang dan kekurangan nutrisi, terutamanya protein. Dengan kekurangan asid amino, badan tidak dapat menghasilkan keratin. Akibatnya, rambut nipis dan rapuh dan kuku boleh dilihat.

3.Menyokong Kehamilan Sihat
Kehamilan yang sihat adalah penting untuk menyokong perkembangan bayi dan kesihatan ibu. Semasa mengandung, ibu mesti mengambil protein yang mencukupi untuk memenuhi keperluan janin yang semakin meningkat. Pengambilan protein secara konsisten semasa kehamilan boleh membantu meningkatkan berat badan janin dan ketinggian serta mengurangkan peratusan berat kelahiran rendah

4. Mengurangkan Gastritis Perut
Komitmen harian yang ketat boleh membawa keadaan lupa makan, yang menyebabkan masalah pencernaan, pembakaran, perut kembung atau gastritis dalam jangka panjang. Protein soya yang mudah dan berkhasiat memberikan ibu makanan segera bila-bila masa, di mana sahaja. Kajian telah menunjukkan bahawa protein soya mengurangkan penghasilan asid gastrik dan menjaga perut sihat.

5.Menggalakkan Pengeluaran Susu Ibu
Susu ibu adalah pemakanan terbaik untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi. Ia adalah alsi yang kaya dengan antibodi yang menyediakan sumber pertama kekebalan adaptif pada saluran usus yang baru lahir. Walau bagaimanapun, ibu yang sibuk cenderung mengabaikan diet mereka semasa menyusu. Protein soya berkualiti tinggi membantu memenuhi keperluan pemakanan protein ibu untuk menyokong perjalanan penyusuan yang lancar.



Nak dapatkan ESP dari Shaklee ni.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Pengedar Shaklee Paka (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu


No comments:

Post a Comment