Sunday 2 April 2017

BUAH ANGGUR BUAH TERTUA DIDUNIA



Buah Anggur

Sejak berabad-abad lama, buah anggur begitu digemari ramai kerana keenakkan dan khasiatnya. Ahli arkeologi mendedahkan, buah ini telah wujud di muka bumi sekitar 130juta tahun dahulu, iaitu sebelum kewujudan manusia lagi. Ini menjadikannya antara salah satu tanaman tertua di dunia.


Asal usul anggur ini tidak diketahui secara tepat. Namun, berdasarkan rekod sejarah mendapati. Tanaman tersebut telah mula dibudidayakan di timur tengah sejak tahun 4,000 Sebelum Masihi lagi. Buktinya ahli arkeologi menemukan biji-biji anggur pada mumia berusia lebih 3,000 tahun yang di duga menjadi bekalan hari kematian mereka. Dan dikatakan lama sebelum itu lagi, buah ini telah menjadi sajian utama bagi masyarakat Yunani dan Mesir Kuno.

Hanya selang beberapa waktu, anggur kemudiannya tersebar ke beberapa bahagian penjuru dunia, mulai dari Laut Hitam, Sepanyol, Jerman, Perancis, dan Austria. Pelayaran Colombus juga antara penyumbang kepada penyebaran luas buah ini. Hari ini, anggur menjadi kegemaran ramai. Bukan sahaja disebabkan rasanya yang sedap tetapi kerana kandungan khasiatnya yang diketahui sangat melimpah.

VIVIX
Buah anggur memang terkenal dengan khasiat nya. ANDA PERLU TAHU di dalam VIVIX kandungan utama nya ialah anggur. HEBAT kan, buah tertua di dunia menjadi salah satu ramuan didalam vivix ini.



Vivix daripada shaklee dihasilkan oleh campuran botanik Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Unggu yang menghasilkan kebaikkan Resveratrol dan Polyphenol.

Kajian makmal turut menyarankan bahawa polyphenol yang dihasilkan daripada campuran anggur muscadine, polygonum cuspidatum, lobak ungu dan Elderberri eropah mampu:
  • membantu sel anda melindungi serta membaiki DNA dan menetang radikal bebas
  • Memperlahankan pementukkan protin perosak AGE yan mendorong kepada penuaan sel
  • Membantu merangsang kesihatan telomere yang melindungi kromosom

Banyak lagi kebaikkan yang mampu diberikan vivix ni.Nak tahu ape kebaikkan vivix ni. Boleh menghubungi saya ditalian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
naziet83@gmail.com
cod: Business Park Paka, Terengganu





No comments:

Post a Comment