Wednesday 12 September 2018

Manfaat Polifenol



Polifenol merupakan zat kimia yang terdapat pada tumbuhan yang diyakini memiliki manfaat kesihatan yang penting. Beberapa bukti menunjukkan bahawa polifenol membantu mencegah beberapa masaalah kesihatan seperti kanser, tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan diabetes.



Makanan tinggi polifenol yang bermanfaat terdapat pada kubis merah, berry, anggur merah dan ungu, brokoli, lobak, teh dan apel.
Berikut adalah manfaat polifenol seperti yang diambil dari sumber livestrong.com iaitu:

➡ Mencegah Kanser
Buah rasberi dan strawberi merupakan sumber yang kaya dengan polifenol yang dipanggil asid ellagic, menurut American Institute for Cancer Research, atau AICR. Dalam kajian makmal, asid ellagic menghalang kanser pundi kencing, paru-paru, payudara, esofagus dan kulit. Asid Ellagic melawan kanser dengan menyahaktifkan bahan penyebab kanser tertentu dan memperlambat pembiakan sel kanser. Anggur dan jus anggur, bawang putih dan teh hijau juga dianggap mengandung polifenol yang menghalang kanser tertentu, kata AICR

➡ Kesihatan Jantung
Resveratrol adalah polifenol yang terdapat dalam wain merah dan anggur yang boleh memberi manfaat kepada kesihatan jantung. Menurut MayoClinic.com, para doktor setuju bahawa wain merah baik untuk hati, dan para penyelidik percaya polifenol bertanggung jawab atas manfaat tersebut. Polifenol dianggap mengurangkan lemak dalam saluran darah, menurunkan keradangan, meningkatkan HDL atau kolesterol yang baik dan mengelakkan pembekuan darah. Doktor teragak-agak untuk memberi nasihat minum arak merah kerana kemungkinan risiko kesihatan daripada alkohol. Pakar Keluarga Amerika melaporkan bahawa teh hijau boleh mengurangkan risiko penyakit jantung. Delima telah menunjukkan beberapa janji untuk mengubati penyakit jantung, kata Pusat Perubatan Universiti Maryland, atau UMMC.

➡Anti Inflamasi
Bukti persuasif wujud untuk kesan anti-radang polifenol diet, menurut artikel oleh Joo-Heon Yoon dan Seung Joon Baek pada 31 Oktober 2005 Yonsei Medical Journal. Walaupun sistem imun melawan jangkitan dengan keradangan, keradangan berlebihan merugikan. Menurut penulis, kebanyakan penyakit, termasuk kanser, pengerasan arteri, serangan jantung, diabetes, asma, alergi dan arthritis, disebabkan oleh keradangan. Orang yang makan makanan kaya dengan polifenol tertentu mempunyai kadar penyakit radang yang lebih rendah.

Tuan Puan tahu tak ada makanan yang tinggi dan kaya dengan polifenol ni dan senang diambil iaitu VIVIX.  Yes, vivix!. Vivix merupakan kombinasi Lobak merah, Japan Knotweed, Rasberi, Anggur Muscadine. Ke empat bahan ni yang membantu menghasilkan Tinggi dan kaya dengan polifenol.












Jadi dapatkan VIVIX anda hari ini menjana hari yang sihat dan mencegah sebarang masaalah kesihatan. Dibawah antara testimoni kesan pengambilan VIVIX





berminat untuk dapatkan Vivix klik je pautan dibawah. Untuk sebarang konsultansi boleh hubungi azimah ok.


Regards,
Trusted Shaklee Seller
Azimah Tahir
019 617 3299
FB: Azimah Tahir
IG : @sicantik_shaklee
Page:Si Cantik Shaklee
www.wasap.my/60196173299



No comments:

Post a Comment