Saturday 11 August 2018

KURANG ZAT KERANA AMALKAN SENAMAN DAN AKTIVITI LUAR

Untuk kurus dan sihat kita sanggup berlari tiap tiap petang, join aktiviti luar, bermarathon dan sebagai nya. Memang tak dinafikan amalan senaman seperti berlari, aerobix, jogging dan lain lain amat digalakkan untuk meningkatkan kesihatan dan sebagai cara untuk kembali fit. Tapi kenapa badan fit tapi nampak lesu dan tua?

pict credit: angkor wat marathon


Kebanyakkan yang azimah perasan, mereka yang suka aktiviti luar ni, adalah mereka yang menjaga pemakanan mereka. Makan memilih yang dimasak secara sihat. Portion makanan juga portion sihat.
Tapi kenapa mereka ni nampak tua lesu.

Mereka ini kena tahu, yang  bila kita beraktiviti luar, badan kita juga memerlukan lebih zat untuk membantu badan kekal bertenaga. Bukan semata-mata mengharapkan pemakanan sihat. Saya tak nafikan pemakanan sihat itu penting.

Cumanya, bila ber diet, kita ni suka kurang portion makanan. Bila dah kurangkan portion makanan mana nak cukup kan zat bila dah kuat beraktiviti luar, bersenam dan sebagai nya. Itu yang azimah perasan, mereka ni Yes kurus! tapi nampak tua, lesu.

Sebab tu suplemen tu diperlukan untuk menambahkan kesihatan dan tenaga juga mengantikan nutrient yang kita telah bakar dan tak sempat regenerate.

Awak boleh baca article dibawah kenapa saya kata perlu juga pengambilan suplemen?

Jadinya, anda tahukan kenapa suplemen itu juga penting. Pastikan juga suplemen dipilih natural, bukan sintetik.

ok bye!



With Love,
Azimah Tahir
Shaklee Independant Distributor
Malaysia, Terengganu Paka
+60196173299
FB:Azimah Tahir
FB Page: Sicantik Shaklee

No comments:

Post a Comment