Search This Blog

Tuesday, 8 March 2016

Gerhana Matahari April 2016

Assalamualaikum... Hari ini pada 9hb April 2016 bersamaan 29 Jamadilawal berlakunya gerhana matahari pada masa ini banyak-banyak masjid Dan surau mengambil kesempatan membuat ceramah Dan solat sunat gerhana...Gerhana matahari seterusnya dijangka pada disember 2019- sumber berita tv3..hehehehe..
 Sempat saya melihat detik2 gerhana matahari..tap tak dapat dirakam kan...almaklumla.. Mengunakan kamera tab je..terlalu bercahaya...matahari pn terik tp semakin ditutupi oleh bulan.. Elakkan lihat terus..takut2 nanti boleh akibatkan buta kekal... Saya tengok pun guna napkin..itu pn masih tak berapa jelas...
Kejadian gerhana ni banyak mengundang pesanan Dan info mengenai gerhana matahari ni Dan info solat gerhana matahari macam kat bawah...ramai yg berkongsi ttg solat gerhana matahari ni..alhamdulilla.. Bertambah ilmu solat sunat..terima kasih LA yang sudi share ilmu solat sunat gerhana matahari ni...
Jom lihat rajah dibawah...simpan..untuk rujukan dimasa hadapan..yela bukan selalu kejadian keajaiban Allah ni dapat dilihat...

Kat bawah ni sikit gambar yang saya cuba rakam saat gerhana matahari tapi tak menampakkan sangat sosok kejadian gerhana matahari tu...





Kejadian sebenar gerhana matahari tu mcm ni...ni sumber Dari Mr.G je...


Ok..sekian some info...

No comments:

Post a Comment