Sunday 21 January 2018

6 Sebab Mengapa Kita Perlukan Protein




Protein?
Protein adalah seperti blok bangunan didalam badan kita, seperti batu bata rumah. Membina asas yang lebih sihat dengan menyediakan orang yang tersayang dengan sumber protein yang terbaik untuk fungsi tubuh yang optimum kerana dengan sumber protein yang betul, keluarga kita akan tetap sihat dan bahagia. Lagipun, kebahagiaan keluarga anda adalah kebahagiaan kita kan. Jadi Kenapa protein.







1. Perkembangan Pertumbuhan
 Protein nutrien penting terutamanya semasa zaman kanak-kanak, remaja dan kehamilan, protein membantu membina sel-sel, menyokong sistem imun dan fungsi-fungsi yang optimum termasuk rambut berkilat, kulit yang licin dan kuku yang lebih kuat. Protein dan komponen asid amino juga berfungsi sebagai hormon, enzim dan pengangkut nutrien lain.

2. Tenaga yang berkekalan
Minuman tenaga dan kafein hanya boleh berlaku sesaat. Walau bagaimanapun, memakan cukup protein boleh membantu anda mengekalkan tenaga anda kerana protein memerlukan masalebih lama untuk memecah. Dengan menyediakan sumber tenaga yang tahan lama, anda boleh melakukan lebih banyak pekerjaan dalam sehari dengan semangat dan daya hidup

3. Pengurusan berat badan
Diet Protein  yang Tinggi boleh menggalakkan lebih banyak penurunan berat badan berbanding diet protein yang lebih rendah kerana peranannya mempromosikan kenyang macam diet atkin tu. Kajian juga menunjukkan bahawa mencapai berat badan yang sihat dan mengekalkan berat badan itu dapat membantu menambah umur dalam hidup anda.


4. Tulang yang sihat
Sebagai tambahan kepada kalsium, banyak nutrien lain yang diperlukan untuk kesihatan tulang, termasuk protein. Banyak penemuan mencadangkan bahawa pengambilan protein yang tinggi dikaitkan dengan kehilangan tulang, ketumpatan mineral tulang yang tinggi dan risiko fraktur yang berkurang. Dalam kajian baru-baru ini, peningkatan pengambilan protein, terutama apabila disertakan dengan kalsium dan vitamin D dalam diet anda boleh mengurangkan penurunan ketumpatan tulang dan meningkatkan kekuatan otot yang lebih baik.

5. Kesihatan kardiovaskular
Kajian prospektif selama 20 tahun mendapati bahawa mereka yang makan rendah karbohidrat diet ketinggian dalam lemak berasaskan tumbuhan atau protein mempunyai risiko penyakit jantung lebih rendah sebanyak 30% berbanding mereka yang makan tinggi karbohidrat, diet rendah lemak. Oleh itu, termasuk protein berasaskan tumbuhan dalam diet membantu mengurangkan masalah kardiovaskular dan membantu mengekalkan dan memperbaiki fungsinya.

6. Kesihatan otot
Kehilangan jisim otot berlaku dengan penuaan dan ini mungkin tidak disedari kerana ia mungkin disembunyikan oleh peningkatan bersamaan dalam lemak badan. Ini boleh mengakibatkan kehilangan otot kronik di kalangan orang tua yang berumur 60 tahun dan lebih-lebih lagi bagi mereka yang berumur 80 tahun. Menggabungkan pengambilan protein yang mencukupi dapat membantu mengurangkan atau melambatkan proses ini.

Kerana keperluan protein tersebut la azimah mula mengamalkan ESP yang kaya dengan PROTEIN untuk sarapan pagi azimah.

Rutin suri rumah dengan anak kecil menjadikan sarapan azimah kenalah simple tapi mengenyangkan dan memberikan tenaga.

Kadang-kadang azimah campurkan juga didalam minuman anak-anak dan suami ESP ni selain mealkshake.



Jadi anda dah tahu keperluan Protein dan ESP merupakan makanan tambahan yang kaya dengan protein.

Dapatkan ESP cepat-cepat! dengan menghubungi azimah di talian 0196173299 atau membuat pembelian terus dengan klik ikon dibawah

ATAU

Anda boleh dapatkan harga yang lebih murah 15% hingga ke 20% ke atas segala barangan shaklee dengan mendaftar sebagai ahli.



untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi seperti tertera dibawah:

Pengedar Sah Shaklee Paka: Azimah Tahir (Shaklee ID:1121584)
0196173299 (Whatsapp / SmS)
Azimah Tahir(FB)
Pengedar Shaklee Paka (Pg FB)
naziet83@gmail.com (email)
cod: Business Park Paka, Terengganu



No comments:

Post a Comment